Algemene voorwaarden

1. Boeking en uw gegevens

Zodra u via onze website een reservering maakt voor een accommodatie in een bepaalde periode met de daarbij vermelde prijs, is er sprake van een boeking: U ontvangt direct een bevestiging van uw reservering via email. Later ontvangt u van ons de factuur dit is uw boekingsbevestiging. We gaan zorgvuldig met uw gegevens om. Uw persoonsgegevens die u doorgeeft tijdens het boekingsproces verwerken we conform Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ons Privacy Statement.

      

2. Aankomst/vertrek

De huurder kan de accommodatie na 14.00 uur betrekken.

De huurder dient het appartement op de dag van vertrek voor 10.00 uur te verlaten

Voordat u het appartement verlaat:

 

  • opruimen en bezemschoon achterlaten.
  • eventueel beddengoed afhalen en handdoeken in de gang leggen.
  • afval in grijze container op parkeerplaats deponeren.
  • eventuele schade melden aan verhuurder.

 

3. Huisdieren

 Het is in alle accommodaties toegestaan om huisdieren mee te nemen. U dient altijd bij de boeking door te geven of u uw huisdier wilt meenemen. Dan gelden de volgende voorwaarden:
 

  • U dient zelf voor een mand of kleed te zorgen voor het verblijf van uw huisdier.
  • Huisdieren mogen nooit alleen in de accommodatie achtergelaten worden.
  • Huisdieren mogen niet op bed, bank of stoel
  • Wij vragen voor het verblijf van uw huisdieren een vergoeding.
  • Er geldt een maximum aantal huisdieren van 1, tenzij anders overeengekomen

 

4. Reissom en overige kosten

De geldende prijzen voor gebruik van de accommodatie of een arrangement worden vermeld op de website. Prijzen kunnen veranderen. De kosten voor toeslagen, opties en extra’s worden in het boekingsproces vermeld. Toeristenbelasting De Gemeente Texel berekent per overnachting een bedrag aan toeristenbelasting. De toeristenbelasting wordt apart vermeld en betaalt u als onderdeel van de totale reissom.

 

5. Betaling

Aanbetaling

Bij de totstandkoming van de reisovereenkomst dient een bedrag (aanbetaling) te worden voldaan dat gelijk is aan 50% van de totale overeengekomen reissom inclusief bijkomende kosten. Indien de reisovereenkomst binnen 30 dagen voor aankomst wordt afgesloten, dient de totale overeengekomen reissom plus bijkomende kosten binnen 2 weken te worden voldaan maar dient te allen tijde voor de aankomstdatum te zijn ontvangen.

 

Restant betaling

Het eventuele restant van de reissom (50%) moet voldaan zijn binnen de termijn die wordt aangegeven op de boekingsbevestiging/factuur.

 

6.      Annuleren

U kunt de reisovereenkomst annuleren. U bent dan de volgende annuleringskosten verschuldigd:
 

  • bij annulering tot 42 dagen vóór de dag van aankomst: 30% van de huursom;
  • bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag vóór de dag van aankomst: 60% van de huursom;
  • bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de dag van aankomst: 90% van de huursom;
  • bij annulering op de dag van aankomst of later: de volle huursom.

 

Wilt u annuleren? Dit kan telefonisch of bij voorkeur via de email. Als dag van annulering geldt de datum waarop u uw annulering aan ons doorgeeft via email of telefoon. U kunt ons bereiken op:
E-mail: info@debaronietexel.nl
Telefoon: 0222 31 40 11

 

Annuleringsverzekering: Het is niet mogelijk via de Baronie Texel een annuleringsverzekering af te sluiten.

 

7. Uw reisovereenkomst wijzigen

Heeft u een accommodatie geboekt en wilt u in uw reservering wijzigingen aanbrengen? Soms is dat mogelijk. Let op, aan wijzigingen kunnen kosten verbonden zijn. Is wijziging niet mogelijk, dan bepaalt u zelf of u vasthoudt aan uw boeking of deze annuleert. Indien een keuze uitblijft of indien u niet tijdig reageert, wordt de overeenkomst conform de oorspronkelijke boeking uitgevoerd en blijft u de daarvoor verschuldigde kosten verschuldigd.

 

8. Uw verplichtingen

U zal onze aanwijzingen tijdens het verblijf in de accommodatie opvolgen. U bent aansprakelijk voor de schade die tijdens uw verblijf aan of in de accommodatie ontstaat. Indien u en/of uw (mede)gasten zich misdragen tijdens het verblijf in de accommodatie, kunnen wij uw verblijf per direct beëindigen. U blijft verantwoordelijk voor de kosten voor verblijf in de accommodatie en bent aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van uw wangedrag of dat van uw (mede)gasten. U dient in het bezit te zijn van de juiste bescheiden, waaronder een identificatiebewijs zoals een paspoort of rijbewijs.

 

9. Klachten?

U mag rekenen op toepassing van het Nederlandse recht. We vinden het vervelend als u niet tevreden bent. Heeft u klachten over de accommodatie? Laat u dat dan zo spoedig mogelijk weten, het liefst nog tijdens uw verblijf. Wij zullen uw klachten in behandeling nemen en samen met u zoeken naar een geschikte oplossing.

 

Wij wensen u een prettig verblijf op Texel!